אין לך מספיק לידים למרות הקידום? הנה עצה טובה:

לאחרונה פנו אלינו כמה וכמה לידים עם בעיה דומה, שחוזרת על עצמה. הנה כמה נקודות למחשבה. אם האתר לא ממיר ולא מפיק לידים - למרות שמשקיעים בקידום כסף טוב צריך לבדוק את הנקודות הבאות: 1. מי שעושה את הקידום לא עושה עבודה יסודית מספיק. זה קורה, צריך להיות ערים לכך. 2. האתר עצמו לא שיווקי ולא מוכן לקידום בגוגל. מה שמחזיר אותי לסיבה הראשונה, כי התפקיד של מקדם טוב הוא גם לוודא שהלקוח מתקן דברים באתר... איך יודעים מה צריך לתקן באתר? הנה כמה נקודות מהנוהל שלי: 1. עוברים על האתר מלמעלה בצד ימין כלפי מטה ושמאלה (באתר בעברית) ומסתכלים על התפריט הראשי והכותרות בראש האתר, התכנים האחרים בעמוד הבית וכן הלאה. 2. עכשיו צריך לשאול: אם לקוח שלא מכיר אותך ואת העסק שלך היה עובר ככה על התפריט הראשי, האם הוא היה מבין בקלות ובמהירות מה העסק שלך מוכר? אם לא, צריך לתקן דחוף. 3. אותו דבר לגבי כותרת ראשית (או באנר ראשי), האם יש כזאת בכלל? או שהאתר "מניח" שהלקוח יודע לאן הוא הגיע... גם כאן צריך לתקן בדחיפות ולהכניס כותרת שמסבירה ללקוח "הי, אתה נמצא כאן ואנחנו מספקים כך וכך". תמונות מאוד עוזרות אבל צריך לשים לב שהגרפיקה לא מפריעה. אני שומרת על העיקרון של keep it simple כדי לא לסבך את הגולש. 4. גוללים למטה, צריכות להיות קטגוריות ראשיות ברורות שעושות ללקוח חיים קלים במציאת מה שהוא מחפש. 5. לוחצים על כל הקישורים - האם הם מובילים למקום הנכון? האם דפים עולים לאט מידי? האם האתר מבוגלן? האם הלקוח צריך להשקיע זמן באיתור הדבר הנכון עבורו? (תשובה, הלקוח לא יקדיש זמן אלא ייצא מהאתר). הנה שתי דוגמאות, האחת פשוטה ונקייה והשנייה דרשה תשומת לב לכותרות: אתר של תכשיטי יוקרה, מחולק לקטגוריות ברורות (מבוסס על חקר שוק של מה שמקובל בשוק היהלומים והתנהגות צרכנים). במקרה הזה בחרתי לעצב את האתר עם באנר ראשי מינימליסטי ותמונות מרשימות בקטגוריות במטרה לגרום להקלקות על הקטגוריות ולא "לבזבז זמן גולש" - אבל בהחלט אפשר ליצור באנר יותר מהודר לפי החשק. דף הבית מבהיר בדיוק לאן הגענו ומה נקבל.


דוגמניות שמדגמנות תכשיטי יוקרה עם יהלומים ואבני חן
אתר תדמית לתכשיטי יוקרה






























הדוגמה השנייה יותר מורכבת משום שמדובר במוצר ייחודי, הדרכות שמבוססות על המיומנות האישית של בעלת האתר. התחלתי את התהליך עם ראיון עומק עם איריס כדי להבין את המוצר ולהצליח להגדיר אותו. כדי להמחיש את הקטגוריות השונות השתמשתי בשילוב של אייקונים עם תמונות והמלצתי להכניס הרבה סרטונים לבלוג:




אם יש לך שאלות נקודתיות אליי, אשמח לעזור! כותבת המאמר - רחלי נטע, בעלים. מומחית לאסטרטגיה שיווקית רב-ערוצית 052-6848604 .