חוקי הזהב בשיווק


אספתי כאן כמה כללי עשה ואל תעשה שפשוט אי אפשר לשווק בלעדיהם.

קריאה מהנה :)


1. מקצוען ישאף לבצע כמה שיותר שיווק "ישיר" ולא המוני.

שיווק ישיר הוא פנייה ישירה לאדם ולא לקבוצה. לדוגמה, במייל הפנייה היא אישית ובפייסבוק לא. במייל אפשר להכניס את שם מקבל המסר במספר מקומות ולא רק בפנייה, דבר במחזק את המסר! אגב, אחד הטיעונים שאני שומעת הוא שמיילים לא עובדים וזה אומר לי רק דבר אחד – האדם הזה לא עשה שיווק נכון במיילים...


2. כתיבת תוכן שיווק צריכה להיות לאדם ספציפי.

גם אם התוכן מיועד להפצה המונית ברשתות חברתיות או בדף נחיתה המסר עצמו צריך להיכתב לאדם מסוים: גבר או אישה, צעיר או מבוגר, שיש לו או לה תחביבים ספציפיים וכן הלאה. ברגע שיש לך את החיבור הזה ללקוח הספציפי, רק אז יש להתחיל לכתוב. לדוגמה, בין לקוחותיי יש רשת סופרמרקטים ואני אחראית על שיווק אתר האונליין שלהם. הלקוח במקרה הזה הוא אדם בוגר, שרוצה לעשות רכישות בשעות גמישות ולא להסתובב בחנות עצמה (בין היתר).


3. שיווק טוב יעזור ללקוח ולא ינסה רק "למכור".

לדוגמה, אם לקוח פוטנציאלי נכנס לעסק חשוב שהוא יקבל שירות איכותי גם אם די ברור שהוא לא מתכוון לקנות. לא פעם ולא פעמיים ראיתי לקוחות חוזרים אחרי שנראה כאילו הם אבודים פשוט כי הם התרשמו מהשירות לטובה. לקוחה שלי, מעצבת תכשיטי יהלומים היתה בטוחה שלקוחה מסוימת לא תחזור אליה בגלל המחיר – אבל הלקוחה ההיא חזרה כי השירות שקיבלה היה מעולה!


4. שיווק נכון מייצר מערכת יחסים.

גם חנות שכל מטרתה למכור עדיין צריכה לבסס מערכת יחסים לטווח ארוך. יצא לי לייעץ ליצרן המזרנים המוביל בישראל, ראינו שכרגע לקוחות מחליפים מזרן אחת לכ-10 שנים. בניתי להם תוכנית למועדון לקוחות שכל מטרתו לשמור על הקשר ולעודד את הלקוחות לחזור ולרכוש את המזרן הבא בפחות זמן.


5. אמת בפרסום!

אמת בפרסום היא לא רק עניין של אתיקה, הלקוחות יתנקמו בך אם יגלו שהפרסום לא היה מדויק. איבדת את האמון שלהם פעם אחת? יתכן שלא תהיה לך הזדמנות שנייה לתקן את הרושם. הבטחות שלא מתגשמות, מתנות שבבדיקה מעמיקה הם רק הנחה ואותיות קטנות מסובכות מובילים ללקוחות זועמים.


6. שיווק מקצועי חושף את סל השירותים או המוצרים המלא של העסק.

אין לך משהו חדש להגיד או להראות? לא נורא, זה הזמן להציג מחדש מוצר או שירות ותיקים. לדוגמה, ניוזלטר שהוצאתי ללקוח מתחום המתנות הממותגות לעסקים הציג מוצרים קיימים אבל בדרך שגרמה להם להיראות מאוד אקטואליים – והמכירות מיהרו לבוא!


7. לא ארוך מידי, אוקי?

לרוב האנשים אין זמן וסבלנות לקרוא תוכן ארוך. עדיף לשלוח תוכן קצר לעתים קרובות מאשר לשלוח תוכן ארוך אחת לתקופה. ואם המסר ארוך כי יש לך הרבה מה להגיד? במקרה כזה יש לערוך אותו כמו שהמאמר הזה ערוך: כותרת בולטת קצרה לכל פסקה ואחריה פירוט. זה יותר מתחשב במי שממהר.

והכלל הבכיר לכל הכללים הוא זה:

חשוב להוציא מסר שיווקי לעתים קרובות.

3-4 פוסטים בשבוע בפייסבוק, מייל אחד לשבוע, סמס או וואצאפ גם כן אחת לשבוע.

כיועצת עסקית ממש יצא לי "להילחם" בלקוחות הביישנים, הנחבאים אל הכלים.

ובכל פעם ש"ניצחתי" והוצאנו יותר שיווק - המכירות שלהם עלו.

לא קסם ולא מזל - פשוט שיווק נכון :)



אם יש לך שאלה ספציפית בנושאי שיווק אפשר לתאם איתי שיחת ייעוץ חינם של חצי שעה.

אפשר לתאם איתי בוואצאפ 0526848604 או מייל info@shoco.co.il

רחלי


  הירשמו לרשימת התפוצה שלנו  
  • שוקו בניית אתרים, שיווק וקידום

© 2020 כל הזכויות שמורות. שוקו מרקטינג