מצגת מנצחת!

ככל שהשוק מתחיל להתאושש ועסקים מחפשים אפיקי שיווק עולה הצורך במצגות טובות.

למשקיעים, ללקוחות פוטנציאליים, לשיתופי פעולה ולשיווק כללי.

הכלל הראשון הוא שמצגת חייבת להיראות נפלא. 

הטקסט יכול להיות מושלם - אבל כל הרעיון של מצגת הוא האסתטיקה שאורזת את הרעיון.

אחרת בשביל מה לטרוח?

פשוט נשלח הכל במייל פשוט וזהו.


הכלל השני הוא שהמצגת צריכה לספר סיפור טוב.

בקצרה, בתמציתיות, אבל התוכן צריך לזרום ולעניין.


כשבאים לבנות מצגת מאפס יש כמה דרכים "לתקוף" את הנושא:

- אפשר פשוט להתחיל לכתוב את הנושא ולתת לזה "לזרום" בהתאם לסיפור שרצית לספר

- אפשר להסתכל על מצגות של המתחרים ולעשות כמו/הפוך מהם

- אפשר לעשות סקר קצר בין לקוחות פוטנציאליים ולברר מה הם היו רוצים לקבל מהמצגת

- ואם ממש אין לך רעיון... אפשר למצוא תמונה מדהימה או נתון סטטיסטי מדהים שנותנים לך השראה ולהתחיל משם.


נקודת התחלה טובה נוספת היא להתחיל מ-מי קהל היעד האמיתי שלי?

לדוגמה, לקוח שלי בעל חברה בתחום הטכנולוגיות המתקדמות, פיתח לאחרונה מוצר נגד וירוסים (מהסוג של אינפלואנזה, H1N1 וגם covid-19). המוצר זוכה להתעניינות רבה מצד גופים גדולים בעולם - וכמובן הכנתי לו מספר מצגות שיווקיות... כשפתאום התבקשתי להכין מצגת לפרופסור!

הממממ... מאיפה מתחילים?


התחלתי מניתוח האדם שאליו מיועדת המצגת.

איש אקדמיה, שמבסס את דעותיו על סמך הוכחות מדעיות חותכות.

מן הסתם בכל הקשור לקורונה הוא ימנע מהבעת עמדת חד-משמעית עד שלא יהיו מספיק עדויות שהוא יכול להישען עליהן.

ואכן, הוא התרשם מאוד מהמצגת השיווקית אבל לא "השתכנע" סופית לגבי היכולת למנוע הידבקות בקורונה.

הסתכלתי על הנתונים מנקודת המבט של אותו פרופסור, ומיד ראיתי מה חסר.

אספתי מחקרים מדעיים שמוכיחים את הנקודה וכך בניתי את המצגת.

לאחר מכן התאמתי את העיצוב לאופי המצגת כדי לייצר "סיפור" שלם עם אווירה נכונה. 



* ברזומה שלי עשרות מצגות בעברית ובאנגלית שבניתי ללקוחות מתחומים עסקיים מגוונים בכל הסוגים השיווקיים.

  הירשמו לרשימת התפוצה שלנו  
  • שוקו בניית אתרים, שיווק וקידום

© 2020 כל הזכויות שמורות. שוקו מרקטינג